الله أكبر

Termenungku sendiri.

.menanti sesuatu yang tidak pasti..

kemana harus ku cari …

KEBAHAGIAAN yang kekal abadi..










Selasa, 22 Mei 2012

Bismillahhirrohmanirrohim,...





 Subhannallah...sudah lama ana tidak bercoret apa2 di dalam blog ini..kini ana dah hampir memasuki sem 3 di PICOMS...pusrawi international collage of medical sciences....Alhamdulillah.../
Sepanjang hidup yang ana lalui di KL bandar besar tu..macam2...kalau tidak kuat iman nya boleh berlayar ke tempat atau ke arah yang tidak disedari..NAU'ZUBILLAH...

Haa..sahabat2 apakhabar semuanya..ana doakan semua ummat Islam di muka bumi Allah ini sihat selalu hendaknya dan sentiasa di bawah rahmatNYA..

Ana ada nak berkongsi cerita sedikt...tentang BILA ZINA MENJADI BUDAYA...alhamdulillah ana dah pun baca buku tersebut hasil karya Mohd Syamil bin Mohd Yusuff dan Nur Amirah bt Hj Ali atau nama penanya Adriana Balqis...cantik namatukan....buku ini terbitan Syarikat MUST READ sdn bhd...Subhanaallah..sangat bermanfaat isinya dan sesuai untk remaja  di seluruh dunia dan juga ana sendiri untuk mendapat ikhtibar...

SERONOK KER BERZINA????...ana pernah menyoal kepada insan yang pernah melakukannya...ini dialog ana dengannya,,,,

Ana : Soalan selepas memberi salam...ya ukhti boleh ana tanyakan sesuatu pada enti??
ABC (bukan nama sebenar) :: ya boleh silakan.
Ana : Sebelum enti melakukan zina ..apakah yang membuak2 di hati enti??
ABC : itu semua nafsu...saya rasa macam2la..rasa bak sangat sebab tak sabar2...sebab rakan2 lain kata sedapla hilang tension...

Ana : Hilang tension?/ Allah kan ada..?? Bacala Al-Quran kenapa perlu Zina??
ABC : First saya nak try tu..si dia yang mula ajak2 ayam,...saya malu2 lagi sebab saya tak biasa..lama2 kami try  buat ringan2..lama2 mula la sederhana dan akhirnya kami terlanjur..nasib baik saya tak mengandung...banyak kali jugak kami terlanjur...tapi sya tak pernah sedar...tapi hati inagt Tuhan cuma hasutan syaitan lebih kuat sebab iman saya tak kukuh...

Ana : Apa yang enti buat selepas dapat kesedaran tu??
ABC:  Pada suatu hari tu...lepas tersedar dari tidur dengan keadaan yang tak berbaju..saya terus menangis kerana malu dengan Allah..apa yang saya buat ni..saya segera lari dari tempat itu dan pulang ke rumah dan bertaubat meminta ke ampunan pada Allah...

KESIMPULAN yang ABC buat ialah...tolong la semua jangan dekati ZINA..dunia kita dah hampir kepenhujungnya...adakah kita tahu bila kita akan mati...takutnya MATI..kubur sempit...gelap...tak ada udara yang banyak cuba bayangkan kalau kita duk dalam kubur masa hidup ni 5 minit ja...apa kita rasa ...jgn cakap besar...jgn belagak...banyaklah berzikir pada Allah dan bertaubatlah semua sementara pintu taubat masih terbuka>>>....
 I'M OK WITHOUT ZINA....

FIRMAN ALLAH DALAM SURAH AL-ISRAA'::32,

"Dan Janganlah kamu mendekati Zina .Sesungguhya Zina adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang buruk ."













Tiada ulasan:

Catat Ulasan